Spillmagasinet

Følges av 83 medlemmer.

Denne sonen er opprettet av Spillmagasinet.no. Her handler alt om dataspill, konsollspill, Xbox 360, PS3, PC, Wii, DS, PSP og alt annet som gjør livet verdt å leve. Mer om sonen

Origo Spillmagasinet er en sone på Origo. Les mer

Nytt Spore-leketøy

Maxis har sluppet et nytt og gratis Spore-leketøy. Siden jeg ikke er særlig dyktig i fysikk og i tillegg sitter på en Mac (det fungerer bare i Windows), vet jeg ikke helt hva det går ut på. Her er det de sier selv:

ParticleMan simulates gravitational attraction between particles in a cloud. This system was used to study such gravitational dynamics as orbits, nebula formation, star formation and particle streams from sources like pulsars and black holes.

ParticleMan has the following elements:

* Particles — point masses which interact with each other
* Gravity Wells — fixed point masses which attract or repel particles(depending on magnitude, which can be negative), but do not move or change mass without user input
* Particle Guns — sources that spit particles out at a given angle and velocity
* Gravity Wells and Particle Guns may only be placed on the green grid in the z=0 plane.
* The Iso Surface — an isosurface geometry object derived from the positions and masses (which act as field strengths) of the particles.

Turn ‘particle-particle interactions’ under physics off and on to see the difference between the more orderly and predictable independent particles and the chaotic interacting ones.

With particle-particle interactions off, you can create some elaborate streams of particles using the Particle Gun and Gravity Well objects.

Play with physics controls to create different kinds of gravitational simulations. High fusion rates can be used to simulate star birth in collapsing nebulae, for example and low fusion rates can be used to simulate interaction between stars in a galaxy.

ParticleMan kan hentes ned her

Vist 370 ganger. Følges av 1 person.

Kommentarer

Jaha.. For de som har interesse av dette er det sikkert interresant.. Jeg skjønnte ikke så mye av det^^
Men kan dette programmet simulere f.eks. en stjerne som blir til nøyaktig nok for at det blir “ekte”?
Det er jo ganske kompliserte greier spør du meg:P

Jaha.. For de som har interesse av dette er det sikkert interresant.. Jeg skjønnte ikke så mye av det^^
Men kan dette programmet simulere f.eks. en stjerne som blir til nøyaktig nok for at det blir “ekte”?
Det er jo ganske kompliserte greier spør du meg:P















Er det ikke stor risiko for at det blir rimelig likt hver gang?
Annonse